Klantenservice medewerker

Hieronder vind je een voorbeeld sollicitatiebrief voor de vacature: klantenservice medewerker.
Onderaan deze pagina kun je deze brief downloaden in PDF formaat. Succes.


Rosanne Bolink
Hilledijk 30
3072 RM Rotterdam

Teleperformance Zwolle
Koggelaan 69
8017 JN Zwolle

                                                                                                                                     Rotterdam, 9 juli 2020

Betreft: Sollicitatie Klantenservice medewerker Wehkamp

Geachte heer / mevrouw,

Middels deze brief wil ik solliciteren naar de functie van klantenservice medewerker voor Wehkamp. Op Facebook kwam ik een door een familielid gedeeld bericht van Teleperformance tegen en ben zodoende over uw callcenterbedrijf gaan lezen. Het werkzaam zijn voor de wereldleider op het gebied van klantenservice is voor mij een echte uitdaging en past mijns inziens bij mijn kwaliteiten.

Mijn naam is Rosanne Bolink, een 25-jarige secretaresse met enkele jaren ervaring binnen een administratieve kantoorfunctie. Een ondersteunende functie is iets wat echt bij mij past. Mijn leidinggevende kan blind op mij vertrouwen. Met een gerust hart geeft hij dan ook taken uit handen.

Na het afronden van mijn MBO-opleiding tot secretaresse ben ik twee jaar lang werkzaam geweest als klantenservice medewerker bij Jumbo supermarkten. Ondanks volle tevredenheid van beide kanten maakte ik de switch naar een administratieve functie bij een boekhandel. Hier heb ik mijn ervaring verder kunnen uitbreiden en met diverse systemen geleerd te werken.

Toch heb ik de afgelopen jaren steeds gevoeld iets in mijn werk te missen. Wat dat is, is de ondersteunende functie richting klanten en consumenten die met behulp van mijn inzet direct verder geholpen kunnen worden. Het directe contact met tal van mensen en het hier ad-hoc op moeten reageren, is hetgeen dat het meest bij me past.  Uw vacature was voor mij dan ook direct interessant. Des te meer omdat deze een productcategorie betreft waarmee ik ook nog eens een sterke affiniteit heb: de mode.

Als klantenservicemedewerker zet ik me altijd voor de volle honderd procent in om een probleemsituatie op te lossen. Met elke klant communiceer ik op een duidelijke en beleefde manier, zelfs wanneer deze communicatiestijl niet wederkerig is. Het telefoongesprek beƫindig ik pas wanneer ik er zeker van ben dat de klant het gevoel heeft naar volle tevredenheid geholpen te zijn. Indien de mogelijkheid bestaat, kom ik mijn motivatie in een persoonlijk gesprek graag toelichten.

Met vriendelijke groet,

Rosanne Bolink


sollicitatiebrief.pdf

Bij deze sollicitatiebrief hoort een mooi vormgegeven CV. Bekijk onze tips omtrent het cv op: CV